0
(0)

برای پاسخ گفتن به اين سوالات با رسول کوهپایه‌ زاده، حقوقدان و وکیل پايه یک دادگستری گفت‌وگوی نسبتا مفصلی را انجام دادیم و او به ترتیب در ارتباط با مسائل مختلفی که حول این ماجرای وحشتناک وجود داشتبه فرهيختگان گفت:

ما شاهد خشونت لجام‌ گسیخته و عریان و بی‌ محابا هستیم و اخبار تکان‌دهنده‌ای میشنویم که باور آن بسیار سخت است كه وجدان عمومی را به‌شدت جریحه‌دار کرده است.
افزايش آمار قتل‌های خانوادگی و قتل‌های ناموسی مبين ضرورت استمداد از متخصصان امر اعم از جامعه‌ شناس، روانشناس، اقتصاد دان، حقوقدان و سیاستمدار جهت آسیب‌ شناسي موضوع است. اینکه سر را در برف فرو ببریم و واقعیات را انکار کنیم مساله را حل نخواهد کرد.
اگر چه بدليل استنباط از برخي روايات امكان قصاص پدر در قانون مجازات منتفي است اما براي جلوگيري از تكرار اين جنايات هولناك و توقف فرزند كشي، كشتن پدر به لحاظ افساد في الارض ويا تصويب قوانيني در جهت اعدام در مقام تعزير و يا حداقل تعزير مادون اعدام كه حبس ابد غير قابل تعليق و تخفيف باشد ضروري به نظر ميرسد.
متاسفانه اقداماتي که در 48 ساعت گذشته از سوي پليس و مرجع قضايي انجام شده هم تخلف آشکار و هم دارای وصف کیفری است. به این معنا که مطابق صراحت قانون آیین دادرسی کیفری کلیه مراحل در دادسرا تا ختم تحقیقات محرمانه است، یعنی به هیچ عنوان مرجع قضایی به‌طور مشخص بازپرس پرونده و سرپرست مجتمع رسیدگی به امور جنایی اساسا مجاز نیستند در این خصوص اطلاع‌رسانی کنند. هم مرجع قضایی و هم ضابط دادگستری که باید نماد قانونگرايي باشند، قانون را زیر پا میگذارند. این کار امنیت روانی جامعه را مخدوش میکند. در این شرایط که کرونا، مشکلات وضعیت معیشتی، التهابات انتخاباتی و داستان‌های ارزی و مذاکرات و… وجود دارد، این هیجانات و التهابات مخرب نباید به جامعه تزریق شود.

مطالعه کنید درباره‌ 

چه قدر به این محتوا علاقه داشتید؟

امتیاز خودتان را ثبت کنید

میانگین امتیازدهی: 0 / 5. تعداد ثبت امتیاز: 0

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *