0
(0)

رسول کوهپایه زاده با اشاره به سخنان اصغر هندی معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت نفت درباره پیگیری بدهی بابک‌ زنجانی مبنی بر قطع امید از پرداخت بدهی زنجانی گفت: بعد از یکسال مذاکرات فشرده‌ای که بین شرکت نفت و شرکای خارجی بابک زنجانی با حضور و نظارت نهادهای ذی صلاح برگزار شد، این مذاکرات منتج به انعقاد قراردادی بین شرکت نفت و شرکای خارجی موکلم شد که در این قرارداد نحوه و مکانیزم انتقال وجه و پرداخت وجوه و شرایط طرفین درج شد و مورد موافقت و توافق طرفین قرار گرفت.

وی افزود: برای اجرایی شدن این قرارداد، مقرر شد که حساب مشترکی به اسم شرکت ملی نفت ایران و شرکای خارجی بابک زنجانی باز شود تا بعد از اینکه پول به آن حساب مشترک واریز شد، بر اساس مفاد قرارداد فیمابین امکان انتقال وجه فراهم شود. بر همین اساس شرکای خارجی و نمایندگان شرکت ملی نفت ایران و سایر نهادهای ذی صلاح در آن کشور و بانک حضور یافتند و آن بانک اعلام کرد که باید موضوع را بررسی کند و با واحد حقوقی در میان بگذارد و نهایتا تا یک ماه آینده اعلام نظر خواهد کرد.

کوهپایه زاده ادامه داد: بعد از آن قضیه صحبت‌های تشدید تحریم ها مطرح شد و نهایتا این بانک از انجام این کار یعنی افتتاح حساب مشترک و انتقال آن وجه خودداری کرد. شرکای خارجی موکلم به دوستان ما در شرکت ملی نفت ایران اعلام کردند که با توجه به شرایط فعلی یا شما یک بانک معتبری که مورد قبول خودتان هست اعلام کنید که این شرایط را بپذیرد و حساب مشترک باز کند که ما در همانجا حساب بازکنیم و یا اینکه در بانکی که ما اعلام می کنیم حضور پیدا کنیم و آن حساب باز شود و امکان انتقال وجه فراهم شود. از این موضوع بیشتر از یک ماه می گذرد و شرکت ملی نفت ایران نه خودش توانسته بانک خارجی معرفی کند که بتواند قرارداد فیمابین را اجرایی و عملیاتی کند و نه پاسخی به شرکای خارجی داده است.

مطالعه کنید درباره‌ 

وی تصریح کرد: اولا ما امروز در شرایطی خاصی از تحریم های بین المللی قرار داریم که وضعیت تبادلات مالی و پولی و بانکی ما محدودیت های خاصی دارد و حتما در اخبار شنیدید که ایران 300 یا 400 میلیون یورو در بانک های المان در هامبورگ داشته که امکان توانایی انتقال آن وجه را نتوانسته فراهم کند که آن پول برگرد د و ظاهرا دولت امریکا به المان فشار اورده و بانک مرکزی قانون خودش را تغییر کرده که این پول حتی به صورت نقد هم امکان جابه جایی نداشته باشد بنابراین امروز هم یعنی 13 مردادماه تحریم های بانکی و پولی عملیاتی خواهد شد.

چه قدر به این محتوا علاقه داشتید؟

امتیاز خودتان را ثبت کنید

میانگین امتیازدهی: 0 / 5. تعداد ثبت امتیاز: 0

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *