0
(0)

کوهپایه‌زاده: انتخاب دکتر جنیدی، اقدامی خردمندانه و قابل تحسین از سوی رییس‌جمهور است

یک وکیل دادگستری در یادداشتی انتخاب دکتر جنیدی به سمت معاون حقوقی رییس‌جمهور را اقدامی خردمندانه و قابل تحسین از سوی رییس‌جمهور محترم دانست.

به گزارش ایسنا متن یادداشت رسول کوهپایه زاده به شرح زیر است: “نخست اینکه ایشان عضو جامعه وکالت و وکیل دادگستری است. با توجه به اینکه وکیل حافظ و مدافع حقوق آحاد مردم و از ارکان دادرسی عادلانه و یک بال فرشته عدالت محسوب می‌شود و از آنجا که عنایت و اهتمام به حقوق شهروندی مورد توجه خاص دولت منتخب بوده است، انتخاب یک وکیل دادگستری به این سمت از طرف رییس‌جمهور محترم که خود عضو کانون وکلای دادگستری هستند، انتخابی هوشمندانه و مایه مسرت و افتخار جامعه وکلاست.

موضوع دیگر اینکه خانم دکتر جنیدی در کسوت استاد دانشگاه و دارای سوابق علمی درخشان و برجسته و تسلط به زبان‌های خارجی، وزانت و اعتبار بیشتری به این جایگاه شغلی می‌بخشد که از این حیث نیز انتخاب ایشان با استقبال جامعه فرهیخته دانشگاهی و حقوقدانان همراه بوده است.

تخصص و تجربه ایشان در زمینه حقوق تجارت بین‌الملل، همسو با اهداف دولت در زمینه گسترش تعاملات تجاری و اقتصادی بین‌المللی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی است که با بهره‌مندی از دانش و تجربه سایر متخصصان حقوقی در زمینه‌های دیگر از جمله حقوق عمومی، حقوق جزا و حقوق بین‌الملل آن‌گونه که خود اعلام و پیشنهاد کرده‌اند از طریق تشکیل شورای متخصصان، وظایف محوله به این معاونت به خوبی انجام خواهد شد.

مطالعه کنید درباره‌  اولین جلسه رسیدگی به پرونده قتل وکیل جعفرآقایی 12 آذرماه برگزار خواهد شد

نکته مهم در این خصوص اینکه انتخاب ایشان ماحصل چانه‌زنی‌ها و بده بستان‌های سیاسی نبوده است چرا که اساسا ایشان وابستگی و ارتباطات خاص سیاسی نداشته و به عنوان یک چهره مستقل علمی شناخته می‌شود و حضور در این منصب دولتی را بیش از هرچیز مدیون تلاش همت و نبوغ شخصی است و این استقلال رای و عدم وابستگی جناحی و سیاسی لازمه ایفای وظایف حقوقی است.

انتصاب یک خانم به این مقام نیز باعث دلگرمی، افزایش انگیزه و تشویق و پویایی بیش‌تر بانوان کشور است.

ضمن عرض تبریک به ایشان امیدواریم با بهره‌گیری از توان و استعداد قابل توجه جامعه وکلا و حقوقدانان در خدمت به کشور و ملت موفق و سربلند باشند.

چه قدر به این محتوا علاقه داشتید؟

امتیاز خودتان را ثبت کنید

میانگین امتیازدهی: 0 / 5. تعداد ثبت امتیاز: 0

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *