0
(0)

پیشنهاد کوهپایه زاده به رئیس جمهور، وزیردادگستری از جامعه وکلا باشد چهارشنبه 21 تیر 1396 – 19:59 شناسه خبر:0016986
پیشنهاد کوهپایه زاده به رئیس جمهور، وزیردادگستری از جامعه وکلا باشد.
وکیل پایه یک دادگستری گفت: می توانم بعنوان یک وکیل دادگستری و عضوی از جامعه حقوقی کشور این درخواست را از رئیس جمهور محترم داشته باشم که از جامعه وکلا وزیردادگستری دولت دوزادهم را انتخاب کنند.

رسول کوهپایه زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر در مورد خبر احتمال معرفی الهام امین زاده از سوی رئیس جمهور برای وزارت دادگستری گفت: وزارت دادگستری میان همه وزارتخانه های ایران وضعیت خاص و ویژه ای دارد که بر اساس اصل 160 قانون اساسی مسئولیت تمام مسائل مربوط به روابط قوه قضائیه و مجریه و مقننه با وزیر دادگستری است و از میان افرادی که رئیس قوه قضائیه به رئیس جمهور پیشنهاد می کند انتخاب می شود. و این یعنی تنها وزیری که باید روسای هر سه قوه او را تائید کنند.

وی افزود: رئیس قوه قضائیه می تواند بخشی از اختیارات خود را به وزیردادگستری تفويض کند که نشان دهنده جایگاه خاص این وزیر است. البته وظایف دیگری مانند احقاق حقوق شهروندان ایرانی خارج کشور، تعزیرات حکومتی و پاسخ به استعلامات حقوقی دستگاه ها هم بر عهده وزارت دادگستری است.

تصور می کنم چون رئیس جمهور ما (حجت الاسلام حسن روحانی) حقوقدان است و گفته است افتخار می کنم یک وکیل هستم انتخاب یک چهره شناخته شده مورد وثوق و آزمون پس داده که مورد قبول جامعه فرهیخته حقوقی و دانشگاهی و وکلا باشد اقدام قابل توجهی است. یادم هست آقای رئیس جمهور در تبلیغات انتخاباتی خود گفتند مردم میان قاضی و وکیل یک وکیل را انتخاب کردند و بد نیست این بار وزیر دادگستری از میان وکلای شناخته شده و مورد تائید جامعه حقوقی کشور باشد که می توانم بعنوان یک وکیل دادگستری و عضوی از جامعه حقوقی کشور این درخواست را از رئیس جمهور محترم داشته باشم.

مطالعه کنید درباره‌ 

چه قدر به این محتوا علاقه داشتید؟

امتیاز خودتان را ثبت کنید

میانگین امتیازدهی: 0 / 5. تعداد ثبت امتیاز: 0

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *