0
(0)

وکیل مدافع بابک زنجانی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص دستگیری علیرضا زیبا‌حالت منفرد گفت که هرگونه تصمیم‌گیری درباره بابک زنجانی باید به بازجویی کامل از علیرضا زیباحالت و صدور حکم قطعی درباره وی منوط شود.

رسول کوهپایه‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم درباره دستگیری یکی از متهمان اصلی پرونده نفتی در یکی از کشورهای آمریکای مرکزی و استرداد آن به کشور اظهار کرد: از طریق رسانه‌ها مطلع شدم یکی از عوامل اصلی و مرتبط با پرونده موکل دستگیر شده است که در وهله اول از آنجا که دستگیری این آدم کمک بسیار مهمی به کشف حقیقت، احراز واقعیت و روشن شدن برخی از ابهامات خواهد کرد، گام موثری است.
وی با بیان اینکه بایستی به قوه قضائیه و نیروهای انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی به خاطر کار بزرگی که انجام دادند، تبریک گفت افزود: به عنوان فردی که از محتویات پرونده مطلع هستم و 300 – 200 جلد پرونده را مطالعه کردم، می‌دانم که بازداشت و بازجویی قانونی از این فرد می‌تواند خیلی از مسائل را روشن کند.

وکیل مدافع بابک زنجانی توضیح داد: نکته‌ای که وجود دارد این است که زنجانی به شخصه در عملیات اجرایی خرید و فروش نفت نقش نداشت و خیلی از کارها از طریق تلفن و ایمیل انجام می شد اما این فرد در عملیات اجرایی خرید و فروش نفت نقش اساسی داشت.

کوهپایه‌زاده گفت: یکی از دفاعیات موکل همواره این بود که قبول دارد بدهکار است ولی شرکت نفت که مدعی است 12 کشتی نفت را به موکل تحویل داده بایستی بارنامه‌ها و اسناد آن را به دادگاه ارائه دهد اما تا این لحظه بارنامه‌ها به دادگاه تحویل نشده و به شخصه آنها را رویت نکردم.

مطالعه کنید درباره‌ 

وکیل مدافع بابک زنجانی اضافه کرد: فکر می‌کنم دستگیری و بازداشت این فرد که در عملیات اجرایی تحویل و تحول نفت نقش اساسی و کلیدی داشته به کشف حقیقت خیلی کمک می‌کند. به ویژه اینکه یک شرکت نفتی مدعی شده بود دربخشی از نفت تحویل شده، آب وجود داشته و همین امر برای موکل ایجاد مشکل کرده بود و آن شرکت به هیمن بهانه از پرداخت بدهی خودداری می‌کرد. بنابراین از این حیث می‌تواند به احراز واقعیت کمک کند.

کوهپایه زاده افزود: به عنوان کسی که محتویات پرونده را مطالعه کردم، نمی‌توانم خوشحالی خود را از حرکت قاطع و هوشمندانه دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی و امنیتی پنهان کنم زیرا احساس می‌کنم گام بلندی در راستای کشف حقیقت برداشته شده است. فکر می‌کنم هر نوع تصمیم‌گیری در پرونده موکل باید منوط به بازجویی کامل و تخلیه اطلاعاتی فرد بازداشت شده و رسیدگی قضایی و صدور حکم قطعی درباره وی شود.

چه قدر به این محتوا علاقه داشتید؟

امتیاز خودتان را ثبت کنید

میانگین امتیازدهی: 0 / 5. تعداد ثبت امتیاز: 0

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *