0
(0)

يكي از فرضيه هاي جدي در مورد ويروس كرونا؛ ارتباط آن با موضوع جنگ بيولوژيك و يا “بيو تروريسم” است. به اين معني كه : استفاده از عوامل بيولوژيك اعم از باكتريها، ويروسها و قارچها و فراورده هاي آن به منظور اهداف خصمانه براي كشتن و يا ناتوان كردن انسانهاست.پاسخ به اين پرسش كه منشاء ويروس كروناي جديد چيست به يك چالش و دغدغه مهم براي سياستمدارن، استراتژيستها و دانشمندان و بخشي از افكار عمومي تبديل شده است. برخي منابع چيني بيماري كرونا را جنگ بيولوژيك آمريكا عليه خود اعلام نموده اند. در ايران نيز مراجع ذيصلاح نظامي و سياسي فرضيه جنگ بيولوژيك را محتمل دانسته اند. امروز كه مشغول مرتب كردن اتاق كارم بودم نامه موكلم اقاي بابك زنجاني كه در تاريخ تيرماه ٩٤ خطاب به نمايندگان محترم مجلس نوشته بود را مجددا خواندم در قسمتي از اين نامه كه مرتبط با اين موضوع ميباشد ، آمده است : ((من ۶ سال پیش برای خرید یک دستگاه حفاری نفت به چین رفته بودم و این دستگاه را وزارت دفاع چین می ساخت و از او خریداری کردم که امروز همه می بینیم که خرید ۶ سال پیش من چقدر مفید واقع شده. در ان زمان من از موزه و نمایشگاه صنایع دفاع چین بازدید کردم و دیدم در آنجا فشنگ و مهمات جنگی ساده ای چیده شده و کنار آن بيوتكنولوژي نوشته شده سوال کردم یعنی چی این کلمه؟ آنها گفتند ما در جنگ ها سعی می کنیم به دشمنمان به صورت رایگان و از طریق مجموعه هایی به عنوان دوست به انها مهمات برسانیم و سربازان دشمن به محض اینکه دست به این مهمات می زنند و از ان استفاده میکنند دچار کم آبی در بدن می شوند و ظرف ۷۲ ساعت انقدر آب می خورند و یا حالت تشنگی می گیرند که از بین می روند٬ آقایان ما در عصر خاصی زندگی می کنیم و دیگر قادر به جنگ با روش قدیم نیستیم…))
جنگ بيولوژيك در طول تاريخ مسبوق به سابقه بوده است : در جریان جنگ جهانی دوم، ارتش ژاپن یک واحد محرمانه تحقیقات و توسعه سلاح‌های میکروبی و شیمیایی به نام واحد ۷۳۱ را گسترش داده بود و در همان زمان روی استفاده از طاعون و وبا و سیاه‌زخم و کزاز در جنگ‌های بیولوژیک کار می‌کرد.
این مسئله فقط منحصر به ژاپن نبود. آمریکایی‌ها نیز تا زمان نیکسون برنامه تحقیقاتی گسترده‌ای در زمینه جنگ بیولوژیک داشتند و تازه اوایل دهه هفتاد میلادی بود که ذخایر تسلیحات بیولوژیک آمریکا، شامل عوامل سیاه‌زخم و سم بوتولیسم و نظایر آن، ظاهرا نابود شد.
بریتانیا نیز ذخایر تسلیحات بیولوژیک خود را در اواخر دهه شصت میلادی منهدم کرد.
پي نوشت : عكس مربوط به بازديد موكل از موزه صنايع نظامي چين است.

مطالعه کنید درباره‌ 

چه قدر به این محتوا علاقه داشتید؟

امتیاز خودتان را ثبت کنید

میانگین امتیازدهی: 0 / 5. تعداد ثبت امتیاز: 0

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *