0
(0)

فراخوان وکلا و قضات برای کاندید شدن در انتخابات آتی مجلس توسط عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی از وکلا، حقوقدانان و قضات خواست تا برای انتخابات مجلس دهم کاندیدا شوند.

محمد علی اسفنانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه چندی پیش در جمع وکلا در اجلاس اسکودا گفتم که چرا جامعه حقوقی کشور در مشارکت سیاسی و مجلس بی‌ رغبت است، گفت: شیوه حکومتی و پارلمانی ما برگرفته از غرب است، اما ماهیت اسلامی دارد. لذا در برخی از موارد نیاز به کار کارشناسی و حقوقی داریم.

وی افزود: در اروپا اکثریت نمایندگان مجلس تحصیل کرده حقوق هستند، اما در ایران در طول ادوار مجلس شاید کمتر از یک یا ۳ درصد تحصیل کرده حقوق داشتیم، در حالی که بیش از ۳۰ درصد نمایندگان پزشک بودند و ۶۹ درصد را مشاغل دیگر تشکیل می دادند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با بیان اینکه هم‌ اکنون تنها ۴۰ نفر از نمایندگان تحصیل کرده حقوق هستند، تصریح کرد: اگر یک حقوقدان در قوه قانونگذاری مشارکت داشته باشد، قوانین، آسانتر و با سرعت بیشتری تسهیل یا تنقیح می شود.

اسفنانی همچنین انتقادی هم به پارلمان داشت و عنوان کرد: یکی از ایراداتی که به مجلس شورای اسلامی وارد است، این است که وقتی نماینده‌ای از سوی شورای نگهبان و بر اساس آراء مردم انتخاب می شود، از تاریخ اعلام نتایج آراء تا ورود به مجلس حتی یک جلسه توجیهی برای آموزش نمایندگان که قرار است چه کاری انجام دهند، نمی گذارند.حتی نمایندگان ادواری داریم که هنوز نمی دانند چگونه باید قانونگذاری کنند

مطالعه کنید درباره‌ 

چه قدر به این محتوا علاقه داشتید؟

امتیاز خودتان را ثبت کنید

میانگین امتیازدهی: 0 / 5. تعداد ثبت امتیاز: 0

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *